Fbk vill hålla en hög servicenivå till klubbens medlemmar och till hamnens gäster.
Hamnansvarig och Hamn & Anläggningskommittén ansvarar för underhållet av hamnanläggningarna och fastigheterna och vars huvudsakliga funktion är att:
- Bibehålla den höga standard som våra anläggningar har genom att utföra nödvändigt underhåll/reparationer/ombyggnader i tid.
- Förbättra den tekniska standarden där det går att förbättra till rimliga kostnader.
- Vara kontaktperson för leverantörer, entreprenörer, kommunala och statliga myndigheter inom ramen för FBK verksamhet.
- För ändamålet tillse genomförande av relevanta egenkontroller och elsäkerhetstester för att identifiera behov av reparationer och förbättringar.
- Ansvarig för budget, intäkter, hamninvesteringar och upphandling av entreprenörer och tjänster.
- Förbättra miljön, tillgängligheten och därmed trivseln i hamnen och därmed försäkra att FBK är godkänd enligt myndigheters gällande direktiv.
- Efter behov och beslut från styrelsen tillföra nya faciliteter som höjer bekvämligheten i hamnen.
- Hamnansvarig ingår som ledamot i styrelsen och rapporterar till styrelsens ordförande
Kunskap och färdigheter:
- Hamnansvarig bör ha gott om tid till förfogande då rollen kräver mycket arbete och att man är insatt i praktiskt i drift av en hamn.
- En serviceinriktad person som trivs med att ha kontakt med många olika personer
- Teknisk förmåga för att kunna upptäcka vad som behöver göras/repareras
- Bra på att kommunicera, kunna uttrycka sig i tal och skrift
- Organisatorisk, van att hålla flera saker igång samtidigt
- Vara fokuserad för att kunna utföra speciella uppgifter
- Kunna arbeta självständigt och i team
- Vara flexibel och kreativ – se vad som behöver göras när oförutsedda saker dyker upp